CO
SŁYCHAC WIOSNĄ ?
- Zachęcamy do zabawy ruchowej przy znanej rymowance :
RAZ,
DWA, TRZY, CZTERY
stoję
nieruchomo.
PIĘĆ,
SZEŚĆ, SIEDEM, OSIEM
kręcę
lekko głową.
DZIEWIĘĆ,
DZIESIĘĆ, JEDENAŚCIE
ruszam
ramionami.
A
DWANAŚCIE I TRZYNAŚCIE
robię
hula hop biodrami.
- Prowadzenie rozmowy z dzieckiem na temat aktualnej pory roku, zmian zachodzących wiosną w ogrodzie, parku w najbliższej okolicy.- Porozmawiamy dzisiaj o panującej porze roku. Jaka to pora ?Dzielimy wyraz „wiosna” na sylaby, wymieniamy głoski, jaką głoskę słyszymy na początku, a co słyszymy na końcu ?Czego jest więcej w wyrazie „wiosna” sylab, czy liter ? O ile jest więcej?- Po jakiej porze roku przyszła wiosna ?- Jaka pora roku nastąpi po wiośnie ?- Wymień pory roku.
- Założenie domowej uprawy – sadzimy nasiona fasoli, grochu, siejemy rzeżuchę, sadzimy cebulkę. Rozwijamy u dziecka samodzielność, odpowiedzialność, ciekawość , zachęcamy do stałej obserwacji, wyciągania wniosków, dzielenia się spostrzeżeniami i uwagami.
- Utrwalamy wierszyk wprowadzony w przedszkolu J. Brzechwy „Przyjście wiosny” (YouTube - Jan Brzechwa „Przyjście wiosny” Czyta: Bogdan Dmowski)
Naplotkowała
sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!
Po
wysłuchaniu wiersza możemy zadać dziecku pytania :
- O kim rozmawiały zwierzęta i sosna ?
- Jak według zwierząt miała przybyć wiosna ?
- Jak przyszła wiosna ?
- Wykonanie postaci do wiersza - kolorowanie zwierzątek, wycinanie, przyklejanie do patyczka ( postacie wysyłam w załącznikach),można także ulepić zwierzątka z plasteliny.
6. „ Wiosenny deszczyk” – rodzic opowiada a dziecko postępuje zgodnie z instrukcją, dodając do 6.
Pewnego pochmurnego dnia, 3 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (rodzic układa na chmurce 3 kropelki deszczu).Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki - kropelki (rodzic dokłada 2 krople i pyta: Ile kropel deszczu jest na chmurce?).Nagle spadła do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (rodzic dokłada 1 kropelkę na chmurkę i pyta: Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce?).Dwie z nich postanowiły iść na spacer i spadły na parasol (rodzic zabiera 2 kropelki i pyta: Ile kropelek zostało?).Pozostałe kropelki deszczu również postanowiły spaść na parasol (rodzic zabiera pozostałe krople i pyta: Ile kropel pozostało na chmurce?).Dziecko kolejno liczy kropelki deszczu dotykając każdą po kolei.
Jestem
do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A.Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz