CO SŁYCHAC WIOSNĄ ?

  1. Zachęcamy do zabawy ruchowej przy znanej rymowance :

RAZ, DWA, TRZY, CZTERY
stoję nieruchomo.
PIĘĆ, SZEŚĆ, SIEDEM, OSIEM
kręcę lekko głową.
DZIEWIĘĆ, DZIESIĘĆ, JEDENAŚCIE
ruszam ramionami.
A DWANAŚCIE I TRZYNAŚCIE
robię hula hop biodrami.

  1. Prowadzenie rozmowy z dzieckiem na temat aktualnej pory roku, zmian zachodzących wiosną w ogrodzie, parku w najbliższej okolicy.
    - Porozmawiamy dzisiaj o panującej porze roku. Jaka to pora ?
    Dzielimy wyraz „wiosna” na sylaby, wymieniamy głoski, jaką głoskę słyszymy na początku, a co słyszymy na końcu ?
    Czego jest więcej w wyrazie „wiosna” sylab, czy liter ? O ile jest więcej?
    - Po jakiej porze roku przyszła wiosna ?
    - Jaka pora roku nastąpi po wiośnie ?
    - Wymień pory roku.
  2. Założenie domowej uprawy – sadzimy nasiona fasoli, grochu, siejemy rzeżuchę, sadzimy cebulkę. Rozwijamy u dziecka samodzielność, odpowiedzialność, ciekawość , zachęcamy do stałej obserwacji, wyciągania wniosków, dzielenia się spostrzeżeniami i uwagami.
  3. Utrwalamy wierszyk wprowadzony w przedszkolu J. Brzechwy „Przyjście wiosny” (YouTube - Jan Brzechwa „Przyjście wiosny” Czyta: Bogdan Dmowski)


Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!
Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać dziecku pytania :
  • O kim rozmawiały zwierzęta i sosna ?
  • Jak według zwierząt miała przybyć wiosna ?
  • Jak przyszła wiosna ?
  1. Wykonanie postaci do wiersza - kolorowanie zwierzątek, wycinanie, przyklejanie do patyczka ( postacie wysyłam w załącznikach),można także ulepić zwierzątka z plasteliny.

    6. „ Wiosenny deszczyk” – rodzic opowiada a dziecko postępuje zgodnie z instrukcją, dodając do 6.

    Pewnego pochmurnego dnia, 3 małe kropelki deszczu siedziały na chmurce (rodzic układa na chmurce 3 kropelki deszczu).
    Po chwili dołączyły do nich 2 koleżanki - kropelki (rodzic dokłada 2 krople i pyta: Ile kropel deszczu jest na chmurce?).
    Nagle spadła do nich jeszcze jedna kropelka deszczu (rodzic dokłada 1 kropelkę na chmurkę i pyta: Ile kropelek deszczu jest teraz na chmurce?).
    Dwie z nich postanowiły iść na spacer i spadły na parasol (rodzic zabiera 2 kropelki i pyta: Ile kropelek zostało?).
    Pozostałe kropelki deszczu również postanowiły spaść na parasol (rodzic zabiera pozostałe krople i pyta: Ile kropel pozostało na chmurce?).
    Dziecko kolejno liczy kropelki deszczu dotykając każdą po kolei.

Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A.Danielak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wycieczka do Ruszowa