W KRAINIE
LITEREK
30.04.2020
r.
- Zapoznanie dziecka z wierszem J. Brzechwy „Łata i dziura”.
Miało
palto dwa rękawy:
Łatany
był rękaw prawy,
A
lewy dziurawy.
Rzecze
lewy do prawego
„Fe
kolego,
Jak
się zgodzić można na to,
Żeby
świecić taką łatą?”
Na
to prawy odpowiada:
„Łata
kolego – nie wada,
Dziura
wiele nie wskóra
Lepsza
jest brzydka łata niż dziura”.
.
Rozmowa
z dzieckiem w oparciu o treść wiersza:
- Jaki był lewy rękaw palta?
- Co było na prawym rękawie?
- Podziel słowo „łata” na sylaby.
- Jaką słyszysz głoskę na początku „łata”?
- Podaj inne słowa rozpoczynające się na głoskę „ł”.
Rodzic: Spróbujmy razem
wyklaskać czyli podzielić na sylaby następujące wyrazy: łyżwy,
łyżka, łabędź, łoś, łuk, łódka, łopata. Na jaką
głoskę rozpoczynają się te wszystkie wyrazy?
- Podzielenie wyrazu „łata” na sylaby, na głoski. Policzenie głosek oraz sylab, porównanie. Zaznaczenie samogłosek i spółgłosek.
ł
|
a
|
t
|
a
|
3. Prezentacja nowej litery „Ł,
ł” małej i wielkiej, pisanej i drukowanej. Omówienie
kształtu.
4. Pisanie palcem w powietrzu,
wodzenie palcem po śladzie, potem samodzielnie. Kreślenie litery
„ł” na tacy, w materiale sypkim (np. w ryżu, mące,
kaszy).
5. Modelowanie nowej literki z
drucika kreatywnego, plasteliny, włóczki, sznurka.
6. Wyszukiwanie i podkreślanie
nowej literki w wyrazach (zaznaczanie niebieską kredką).
jodła Łukas żądło łoś
wyżeł łyżwy Łucja łuk
bakłażan Paweł
bakłażan Paweł
kształt biały żyła łopata
piła mydło ława
piła mydło ława
7. Połączenie luk w wyrazach
z odpowiednimi literami.
ma...pa pił...a sł...nie i...ła
k g d ł d u t o
my...ło ł...k pło... koł...ra
- Wskazanie przedmiotów na ilustracji, których nazwy mają głoskę „ł”.
9. Rodzic zachęca dziecko do
narysowania obrazków, których nazwy rozpoczynają się głoską
„ł”.
10.. Ozdabianie nowej literki
według własnego pomysłu.
ZDALNE
NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: III8, IV 2,IV4, IV5,
IV8.
Jestem do Państwa dyspozycji
pod e-maile przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz