DZIEŃ DZIECKA
01.06.2020 r.


  1. Zapoznanie dziecka z wierszem M. Brykczyńskiego „O Prawach Dziecka”:

Niech się wreszcie każdy dowie.
I rozpowie w świecie całym,
że dziecko to też człowiek,
tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,
którym za to należą się brawa,
chcąc wielu dzieci los odmienić,
stworzyli dla nich mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta
spróbujcie dobrze zapamiętać:

  • Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
    a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

  • Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,
    i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

  • Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
    i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

  • Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
    nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

  • Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
    mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

  • Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
    a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu wiersze poukładały,
prawa dla dzieci na całym świecie,
byście w potrzebie z ich korzystały
najlepiej jak umiecie.

Rozmowa z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza:
  • Co to są prawa?
  • Kto ma swoje prawa?
  • Jakie prawa mają dzieci?
  • Czy potrzebne są prawa?
  • A jakie prawo jest dla Ciebie najważniejsze?
  • Jak myślisz jakie jest ulubione prawo dzieci? PRAWO DO ZABAWY!






2. Zabawa „Mały człowiek”. Rodzic czyta, a dziecko ilustruje ruchem treść rymowanki:
Mały człowiek, duża sprawa (dziecko przykuca, wstaje i zatacza rękoma koło).

Mały człowiek ma swe prawa (dziecko rękoma wskazuje siebie).

Strzegąc praw tych należycie (dziecko krzyżuje ręce i przykłada do siebie,

układamy dziecku życie (dziecko klaszcze a następnie wita się przez podanie ręki).

  1. Zachęcenie do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” - piosenka dostępna na YouTube.
  2. Nazwij swoje uczucia” - dziecko tworzy dalszą część rozpoczętego przez rodzica zdania:
    - Jestem smutny/a, gdy...
    - Czuję się szczęśliwy/a, gdy...
    - Boję się, gdy...
    - Jestem zły/a, ponieważ...
    - Czuję się zadowolony/a, gdy...
    - Jest mi wesoło, gdy...
  3. Wyszukiwanie różnic - „Zabawy dzieci”.

  4. Gry i zabawy naszych dziadków.
  5. Zabawki naszych rodziców i dziadków.





ZDALNE NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: II2, III8, IV5, IV7, IV16.

Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem: przedszkolezabki@onet.eu

Pozdrawiam
A. Danielak


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wycieczka do Ruszowa