DZIEŃ
DZIECKA
01.06.2020
r.
- Zapoznanie dziecka z wierszem M. Brykczyńskiego „O Prawach Dziecka”:
Niech
się wreszcie każdy dowie.
I
rozpowie w świecie całym,
że
dziecko to też człowiek,
tyle,
że jeszcze mały.
Dlatego
ludzie uczeni,
którym
za to należą się brawa,
chcąc
wielu dzieci los odmienić,
stworzyli
dla nich mądre prawa.
Więc
je na co dzień i od święta
spróbujcie
dobrze zapamiętać:
- Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
- Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
- Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
- Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
- Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
- Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu wiersze poukładały,
prawa dla dzieci na całym
świecie,
byście w potrzebie z ich
korzystały
najlepiej jak umiecie.
Rozmowa
z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza:
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa?
- A jakie prawo jest dla Ciebie najważniejsze?
- Jak myślisz jakie jest ulubione prawo dzieci? PRAWO DO ZABAWY!
2. Zabawa „Mały człowiek”.
Rodzic czyta, a dziecko ilustruje ruchem treść rymowanki:
Mały
człowiek, duża sprawa (dziecko
przykuca, wstaje i zatacza rękoma koło).
Mały
człowiek ma swe prawa (dziecko
rękoma wskazuje siebie).
Strzegąc
praw tych należycie (dziecko
krzyżuje ręce i przykłada do siebie,
układamy
dziecku życie (dziecko
klaszcze a następnie wita się przez podanie ręki).
- Zachęcenie do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” - piosenka dostępna na YouTube.
- „Nazwij swoje uczucia” - dziecko tworzy dalszą część rozpoczętego przez rodzica zdania:- Jestem smutny/a, gdy...- Czuję się szczęśliwy/a, gdy...- Boję się, gdy...- Jestem zły/a, ponieważ...- Czuję się zadowolony/a, gdy...- Jest mi wesoło, gdy...
- Wyszukiwanie różnic - „Zabawy dzieci”.
- Gry i zabawy naszych dziadków.
- Zabawki naszych rodziców i dziadków.
ZDALNE
NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: II2, III8, IV5, IV7,
IV16.
Jestem do Państwa dyspozycji
pod e-mailem: przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz