MOJA
MAMA
26.05.2020
r.
- Zachęcenie dziecka do wysłuchania opowiadania „Prezent dla mamy”.
Pewnego majowa dnia Kasia
wybrała się na spacer do parku, aby pooddychać świeżym,
wiosennym powietrzem. Pomyślała też, w parku kwitną piękne
wiosenne majowe kwiaty, takie jak bzy oraz konwalie. Padał drobny
deszczyk, ale Kasi w ogóle to nie przeszkadzało. Ubrała ciepły
sweter, palto z kapturem i gumowce. Deszcz wcale jej nie zmoczył.
Gdy tak szła chodnikiem, spotkała koleżankę, Zosie.
- Cześć Zosia – zawołała już z daleka Kasia.
- Cześć!
- Dokąd idziesz tak ubrana?
- Biegnę do kwiaciarni.
- Po co? - zapytała zdziwiona Kasia.
- Zapomniałaś? Przecież jutro jest Dzień Matki. Chcę swojej mamie zrobić prezent już wczesnym rankiem. Gdy się obudzi wręczę jej ulubione kwiaty , konwalie.
- To prawda, zapomniałam. Ja zrobię dla mamy piękną laurkę.
- Zosia, przecież ty jesteś mokra, masz mokre buty – zauważyła Kasia.
- Nnnooo...trochę mi zimno – odparła zawstydzona koleżanka – Apsik!
- Twój parasol ma dziury, deszcz kapie ci na nos.
- Mamie zamiast prezentu dostarczysz zmartwienia, jak się rozchorujesz!
- Masz rację – zmartwiła się Zosia. - Pobiegnę szybko do kwiaciarni, a później do domu, to mniej zmoknę! Cześć!
- Cześć!
Zosia
pobiegła raz po raz wpadając do kałuży. Była cała mokra.
Rankiem następnego dnia wręczyła mamie konwalie i złożyła
życzenia. Mama ucałowała serdecznie swoją córeczkę i ułożyła
do łóżka, bo...Zosia miała katar i gorączkę.
Kasia
zaś posłuchała w parku śpiewu ptaków, zobaczyła pięknie
kwitnące stokrotki i fiołki. Po powrocie do domu zrobiła z
czerwonego kartonu śliczną laurkę w kształcie serca. Narysowała
na niej fiołki. Następnego dnia wręczyła swojej mamie. Później
odwiedziła swoją chorą koleżankę Zosię.
Rozmowa
na temat opowiadania, proponowane pytania kierowane do dziecka:
- Gdzie wybrała się Kasia?
- Kogo Kasia spotkała w parku?
- Gdzie biegła Zosia?
- Dlaczego Kasia była zaskoczona widokiem Zosi?
- O jakim święcie jest mowa w opowiadaniu?
- Jakie kwiaty najbardziej lubiła mama Zosi?
- Zabawa słowna „Niedokończone zdania”, dziecko kończy po kolei czytane przez rodzica zdania:
Moja
mama ma na imię...
Moja
mama jest...
Z
mamą najbardziej lubię...
Gdy
mama jest smutna, to ja...
W
domu mama najczęściej...
Moja
mama lubi najbardziej...
Pomagam
mamie w...
Mama
jest zdenerwowana, gdy...
Chciałabym/chciałbym
ofiarować swojej mamie...
3. Rysowanie z zamkniętymi
oczami – mama ma zasłonięte oczy i rysuje autoportret lub portret
swojego dziecka na kartce papieru.
4.
Słowo MAMA
– jest
to jedno z pierwszych słów wypowiadanych przez dzieci na całym
świecie. W wielu językach brzmi podobnie:
po
niemiecku – Muti
po
rosyjsku – mama
po
francusku – maman
po
angielsku – mather
po
włosku – mamma
po
czesku – maminka, mamićka.
5. Masaż „List do mamy” -
zabawa wspólna z mamą:
Kochana
mamo (rysujemy
serce i wykrzyknik)
Uśmiechnij
się do mnie wesoło (rysujemy
uśmiech)
Zróbmy
razem duże koło (rysujemy
koło)
Poskacz
ze mną w kałuży („chlapiemy”
plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)
Szczególnie
po wielkiej burzy (rysujemy
błyskawicę)
Narysujmy
razem słonie (powoli
kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)
Małe
żółwie, może konie (szybko,
z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Piękny
bukiet zrobię sam (rysujemy
kwiatka)
I
w prezencie Tobie dam (rodzic
przytula dziecko)
6. Wykonanie pracy plastycznej
„KWIATY DLA MAMY” - technika pracy dowolna.
ZDALNE
NAUCZANIE – REALIZACJA TREŚCI PROGRAMOWYCH: II4, II6, III8, IV5,
IV8.
Jestem
do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz