W KRÓLESTWIE FIGUR cz. II
28.05.2020 r.

1. Rozwiązywanie zagadek słownych, prezentacja obrazów – przypomnienie
i utrwalenie podstawowych figur geometrycznych.

Powiem tylko jestem szczery,
ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki,
obce mi są różne dołki,
moje boki są równiuteńkie
a cztery kąty prościuteńkie.(KWADRAT)

Toczę, toczę się wesoło
i do wszystkich macham wkoło.
Początku nie mam ani końca,
podobne jestem do słońca.
Wszyscy mnie dokładnie znacie,
myślę, że gotową odpowiedź już macie. (KOŁO)

Mam cztery boki równe parami,
chociaż różniące się długościami.
Nie jestem jednak kwadratem
a tylko jego bliskim bratem.
Tak jak on – cztery kąty proste mam,
lecz nie jestem taki sam.
Teraz już pewnie poznacie,
kogo przed sobą macie. (PROSTOKĄT)

Ta magiczna liczba trzy
zawsze towarzyszy mi.
Ma trzy boki i wierzchołki,
trzy mam kąty, trzy odcinki.
Twoja buzia mówi mi,
                                  że odgadniesz raz, dwa, trzy. (TRÓJKĄT)






  1. Co to za figury?” - rodzic prezentuje dziecku romb, trapez oraz wielokąty.
    ROMB
Romb swym wyglądem
latawiec przypomina,
o tym wie Kasia, Jaś i Malwina.
Chociaż to nie kwadrat
równe boki ma,
ale wszystkich katów równych
już niestety nie ma.
Do figur geometrycznych
romby zaliczamy
i o tym zawsze pamiętamy.


TRAPEZ
Trapezów na świecie
jest tysiące.
Jedne są równoramienne
a inne są prostokątne.
Jedno jest pewne
i ty o tym wiesz,
że trapez figurą geometryczną jest też!

Dziecko stara się ułożyć poznane figury z patyczków, fasolek, koralików.

  1. Zabawa z „lusterkiem”.
    Dziecko chucha na lusterko, aż zaparuje, wtedy palcem rysuje dowolna figurę geometryczną.
  2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kostka matematyczna”.
    Rodzic rozrzuca na dywanie figury geometryczne. Dziecko rzuca kostką (może rzucać tez dwiema) i zabiera tyle figur ile wypadło oczek na kostce (na kostkach).
  3. Jakiej figury brakuje?
    Do tej zabawy rodzic przygotowuje poznane figury geometryczne. Figury układa w rzędzie, dziecko głośno je nazywa i stara się zapamiętać. Następnie odwraca się, a w tym czasie rodzic zabiera jedną lub dwie figury. Dziecko zgaduje, których figur brakuje.
  4. Geometryczne rytmy – dziecko z figur geometrycznych układa kolorowe rytmy.

  5. Zabawa „Wyczaruj coś”.
    Rodzic daje dziecku kartkę z narysowana dowolna figurą. Zadaniem dziecka jest stworzenie własnej kompozycji, pracy plastycznej opartej na tej figurze.
  6. Zabawa „Czy potrafisz ułożyć?”
    Do zabawy potrzebny jest sznurek lub patyczki. Rodzic zasłania dziecku oczy chustką. Zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej figury, określenie jaka to figura, następnie ułożenie jej ze sznurka lub patyczków.
  7. Tworzenie wzorów.
    Dziecko układa z figur geometrycznych dowolny przedmiot lub obrazek. Po ułożeniu przelicza figury. Rodzic pyta:
    - Ile ułożyłeś wszystkich figur?
    - Ile ułożyłeś kół, kwadratów, trójkątów?
    - Których figur ułożyłeś najwięcej? Których najmniej?

ZDALNE NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: III8, IV5, IV8, IV11, IV12.

Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem: przedszkolezabki@onet.eu

Pozdrawiam
A. Danielak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wycieczka do Ruszowa