W
KRÓLESTWIE FIGUR cz. II
28.05.2020
r.
1. Rozwiązywanie zagadek
słownych, prezentacja obrazów – przypomnienie
i utrwalenie podstawowych figur
geometrycznych.
Powiem
tylko jestem szczery,
ujrzysz
u mnie boki cztery,
cztery
kąty i wierzchołki,
obce
mi są różne dołki,
moje
boki są równiuteńkie
a
cztery kąty prościuteńkie.(KWADRAT)
Toczę,
toczę się wesoło
i
do wszystkich macham wkoło.
Początku
nie mam ani końca,
podobne
jestem do słońca.
Wszyscy
mnie dokładnie znacie,
myślę,
że gotową odpowiedź już macie. (KOŁO)
Mam
cztery boki równe parami,
chociaż
różniące się długościami.
Nie
jestem jednak kwadratem
a
tylko jego bliskim bratem.
Tak
jak on – cztery kąty proste mam,
lecz
nie jestem taki sam.
Teraz
już pewnie poznacie,
kogo
przed sobą macie. (PROSTOKĄT)
Ta
magiczna liczba trzy
zawsze
towarzyszy mi.
Ma
trzy boki i wierzchołki,
trzy
mam kąty, trzy odcinki.
Twoja
buzia mówi mi,
że
odgadniesz raz, dwa, trzy. (TRÓJKĄT)
- „Co to za figury?” - rodzic prezentuje dziecku romb, trapez oraz wielokąty.ROMB
Romb
swym wyglądem
latawiec
przypomina,
o
tym wie Kasia, Jaś i Malwina.
Chociaż
to nie kwadrat
równe
boki ma,
ale
wszystkich katów równych
już
niestety nie ma.
Do
figur geometrycznych
romby
zaliczamy
i
o tym zawsze pamiętamy.
TRAPEZ
Trapezów
na świecie
jest
tysiące.
Jedne
są równoramienne
a
inne są prostokątne.
Jedno
jest pewne
i
ty o tym wiesz,
że
trapez figurą geometryczną jest też!
Dziecko stara się ułożyć
poznane figury z patyczków, fasolek, koralików.
- Zabawa z „lusterkiem”.Dziecko chucha na lusterko, aż zaparuje, wtedy palcem rysuje dowolna figurę geometryczną.
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kostka matematyczna”.Rodzic rozrzuca na dywanie figury geometryczne. Dziecko rzuca kostką (może rzucać tez dwiema) i zabiera tyle figur ile wypadło oczek na kostce (na kostkach).
- Jakiej figury brakuje?Do tej zabawy rodzic przygotowuje poznane figury geometryczne. Figury układa w rzędzie, dziecko głośno je nazywa i stara się zapamiętać. Następnie odwraca się, a w tym czasie rodzic zabiera jedną lub dwie figury. Dziecko zgaduje, których figur brakuje.
- Geometryczne rytmy – dziecko z figur geometrycznych układa kolorowe rytmy.
- Zabawa „Wyczaruj coś”.Rodzic daje dziecku kartkę z narysowana dowolna figurą. Zadaniem dziecka jest stworzenie własnej kompozycji, pracy plastycznej opartej na tej figurze.
- Zabawa „Czy potrafisz ułożyć?”Do zabawy potrzebny jest sznurek lub patyczki. Rodzic zasłania dziecku oczy chustką. Zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej figury, określenie jaka to figura, następnie ułożenie jej ze sznurka lub patyczków.
- Tworzenie wzorów.Dziecko układa z figur geometrycznych dowolny przedmiot lub obrazek. Po ułożeniu przelicza figury. Rodzic pyta:- Ile ułożyłeś wszystkich figur?- Ile ułożyłeś kół, kwadratów, trójkątów?- Których figur ułożyłeś najwięcej? Których najmniej?
ZDALNE
NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: III8, IV5, IV8, IV11,
IV12.
Jestem do Państwa dyspozycji
pod e-mailem: przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz