DZIEŃ
TRUSKAWKI
16.06.2020
r.
„Owoce
jemy – zdrowi będziemy!”
- Rodzic czyta dziecku zagadkę:
„ Czerwoniutkie,
okrąglutkie
i
do tego są smaczniutkie.
Same,
z cukrem lub w śmietanie,
w
galaretce albo pianie.
Przyciągają,
zachwycają,
wszystkim
dzieciom
radość
dają” (TRUSKAWKI)
Ułożenie
wyrazów z rozsypanki literowej – truskawka, truskawki.
t
|
r
|
u
|
s
|
k
|
a
|
w
|
k
|
a
|
t
|
r
|
u
|
s
|
k
|
a
|
w
|
k
|
1
|
- Obserwacja truskawek na talerzu i na ilustracji. Omówienie kształtu i wielkości. Zwrócenie uwagi na wartość odżywczą. Przypomnienie dziecku o dokładnym myciu warzyw i owoców przed jedzeniem.
WARTOŚĆ ODŻYWCZA – truskawki
zawierają znacznie więcej witaminy C niż pomarańcze i inne owoce
cytrusowe. Zawierają witaminy z grupy B, witaminy A, E, PP.
Posiadają szereg mikroelementów – żelazo, wapń, fosfor oraz
wapń i mangan. Dodatkowo truskawki posiadają kwas foliowy, który
zapobiega depresji oraz wspomaga pracę i rozwój mózgu.
Są moczopędne, wspomagają
pracę nerek. Kwasy organiczne zawarte w truskawkach regulują
trawienie oraz przyspieszają przemianę materii.
- Co można zrobić z truskawek? (dżem, ciasto, kompot, sok).
Dżem
truskawkowy
Zupa
truskawkowa
Deser
truskawkowy
Ciasto
truskawkowe
Kompot
truskawkowy
Lody
truskawkowe
- Nauka rysowania truskawki.
- Truskawkowe zadania.
- Propozycja pracy plastycznej – wydzieranka z kolorowego papieru.
ZDALNE NAUCZANIE - REALIZACJA TREŚCI PROGRAMOWYCH: III3, IV4, IV5, IV8, IV18, IV15.
Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz