DZIEŃ TRUSKAWKI
16.06.2020 r.


Owoce jemy – zdrowi będziemy!”

  1. Rodzic czyta dziecku zagadkę:

Czerwoniutkie, okrąglutkie
i do tego są smaczniutkie.
Same, z cukrem lub w śmietanie,
w galaretce albo pianie.
Przyciągają, zachwycają,
wszystkim dzieciom
radość dają” (TRUSKAWKI)

Ułożenie wyrazów z rozsypanki literowej – truskawka, truskawki.


t
r
u
s
k
a
w
k
a
t
r
u
s
k
a
w
k
1


  1. Obserwacja truskawek na talerzu i na ilustracji. Omówienie kształtu i wielkości. Zwrócenie uwagi na wartość odżywczą. Przypomnienie dziecku o dokładnym myciu warzyw i owoców przed jedzeniem.

WARTOŚĆ ODŻYWCZA – truskawki zawierają znacznie więcej witaminy C niż pomarańcze i inne owoce cytrusowe. Zawierają witaminy z grupy B, witaminy A, E, PP. Posiadają szereg mikroelementów – żelazo, wapń, fosfor oraz wapń i mangan. Dodatkowo truskawki posiadają kwas foliowy, który zapobiega depresji oraz wspomaga pracę i rozwój mózgu.
Są moczopędne, wspomagają pracę nerek. Kwasy organiczne zawarte w truskawkach regulują trawienie oraz przyspieszają przemianę materii.

  1. Co można zrobić z truskawek? (dżem, ciasto, kompot, sok).
    Zachęcenie do samodzielnego odczytywania napisów.
Dżem truskawkowy

Zupa truskawkowa

Deser truskawkowy

Ciasto truskawkowe

Kompot truskawkowy

Lody truskawkowe


  1. Nauka rysowania truskawki.

  2. Truskawkowe zadania.




  3. Propozycja pracy plastycznej – wydzieranka z kolorowego papieru.

ZDALNE NAUCZANIE - REALIZACJA TREŚCI PROGRAMOWYCH: III3, IV4, IV5, IV8, IV18, IV15.

Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu

Pozdrawiam
A. Danielak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA- 24 września