POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS
27.06.2020 r.



  1. Zapoznanie z piosenką „Szkoła czeka”, muz. sł. K. Komińska – piosenka dostępna na YouTube.
    1. Szkoła, czeka na nas, szkoła,
    więc z przedszkolem żegnam się.
    Dzwonek w szkole dziś mnie woła,
    Pilnym uczniem już być chcę.
    Ref. Tu ławeczki są za małe
    I krzesełka małe też.
    Sala w szkole stoi pusta,
    Poznać z nami też się chce.
    Na przygodę nas zaprasza
    Miła Ola, piesek As.
    Nowe książki mam i kredki
    Więc do szkoły iść już czas.
    2. Ładnie jestem dziś ubrany,
    bo żegnamy przecież się.
    Patrzę czasem w stronę mamy,
    Łezka w oku kręci się.
    Ref. Lecz nie będę dzisiaj płakać
    Choć ostatni to jest dzień.
    Pójdę śmiało nową drogą,
    Jest ciekawa, to już wiem.
    Na przygodę mnie zaprasza
    Miła Ola, piesek As.
    Nowe książki mam i kredki
    Więc do szkoły iść już czas.


    2. Zabawa w skojarzenia „Z jakim miejscem się kojarzą?”
  • szyszki, szpilki sowa, jagody, poziomki........LAS
  • muszle, piasek, leżak, latarnia, fale.........MORZE
  • plecak, kolejka linowa, trapery.........GÓRY
  • kwiaty, łąka, żaba, motyl.......ŁĄKA
  • traktor, pole, gęś, krowa.......WIEŚ

  1. Zabawa matematyczna – GÓRALSKIE LICZENIE
    ZADANIE I
    Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
    Dwie w góry mu uciekły – ile teraz masz owiec, juhasie?
    Dziecko układa 10 klocków. Odsuwa 2.
    Udziela odpowiedzi na pytanie:
    Teraz jest 8 owiec.

ZADANIE II
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi.

ZADANIE III
Na łące pod górą juhas owce pasie:
cztery czarne owce i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

  1. Ostatnie zadania przed wakacjami!
  2. Przypomnienie o bezpieczeństwie – rozmowa na podstawie obrazków.




ZDALNE NAUCZANIE – REALIZACJA TREŚCI PROGRAMOWYCH: III8, IV5, IV7, IV15.

Jestem do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkolezabki@onet.eu

Pozdrawiam
A. Danielak


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wycieczka do Ruszowa