WAKACYJNE
MARZENIA
24.06.2020 r.
- Zapoznanie z opowiadaniem E. Stadtmuller „ Wakacyjne marzenia”.
Czerwcowe
słońce przypiekało tak mocno, że wszyscy porozsiadali się na
kocach, które pani Basia rozłożyła w cieniu ogromnej lipy
rosnącej w kącie przedszkolnego podwórka.
- Teraz to już naprawdę pachnie wakacjami – wysapał Bartek, popijając kompot z porzeczek.
- Gdybym w tej chwili miała wybierać miejsce urlopu, to pomyślałabym o...Arktyce – zażartowała pani, wachlując się gazetą.
- Ja tam nie lubię zimna. - Wzruszyła ramionami Kasia. - Najchętniej pojechałabym gdzieś, gdzie jest naprawdę gorąco, na przykład...do Egiptu.
- Tam się leci samolotem – uświadomił je Kuba. - Moja ciocia leciała, to wiem.
- A długo tam była? - zainteresowała się Ania.
- Dwa tygodnie, ale ten drugi tydzień przesiedziała w hotelu z klimatyzacją, bo na ulicy było czterdzieści stopni.
- Czterdzieści? - jęknęła ze zgrozą Martynka.
- A widziała piramidy? - dopytywała się Kasia.
- Jasne, że widziała! Ma nawet zdjęcie, jak jedzie przez pustynię na wielbłądzie.
- Szczęściara...
- Ja to bym wolała wylądować na jakiejś rajskiej wyspie – rozmarzyła się Amelka – pełnej olbrzymich wodospadów, drzew owocowych i kolorowych kwiatów.
- Mogłabym pojechać z tobą – zaofiarowała się Lenka – ale żeby mieszkały tam śmieszne małpki i papugi, najlepiej oswojone.
- Ja też bym się wybrał – zaczął ostrożnie Maciek. - Pod warunkiem, że mógłbym nurkować w morzu, jeździć na nartach wodnych za motorówką i pływać na takiej desce z żaglem.
- Dodałbym jazdę na słoniu i latanie na motolotni. - Uśmiechnął się Franek.
- I pływanie w basenie z delfinami – dorzuciła szybko Witek.
- Ja bym pojechała, gdyby wieczorem można było bawić się na plaży pod kolorowymi lampionami – wymyśliła na poczekaniu Ola. - I żeby pięknie grała muzyka...
- I żeby można było wybierać sobie samemu, co się chce zjeść na śniadanie – uzupełnił Wojtuś, który raz nocował z rodzicami w hotelu i tam tak właśnie było.
- Ale wymagania! - roześmiała się pani. - A ty, Kacperku, co byś dorzucił?
- Ja to bym chciał pojechać na Mazury – zaskoczył wszystkich Kacper. - Ale...z tatą i mamą. Chciałbym chodzić na grzyby, grac w piłkę i czytać książki na kocu przed namiotem. Tata już dawno obiecał, że nauczy mnie jeździć na rowerze, ale jakoś nigdy nie miał czasu...
Pod
lipą zrobiło się cicho.
- Może znajdzie się jakaś dobra wróżka specjalizująca się w spełnianiu wakacyjnych marzeń. - Uśmiechnęła się niepewnie pani.
- Kacperkowych też – upewniła się Zosia.
- Kacperkowych przede wszystkich.
Rozmowa
na temat opowiadania:
- Czym pachniało powietrze, kiedy dzieci odpoczywały na kocu na przedszkolnym podwórku?
- Do jakiego gorącego kraju chciałaby pojechać Kasia?
- Jakie informacje o wakacjach w Egipcie przekazały sobie dzieci?
- Co dzieci chciały zobaczyć i robić na rajskiej wyspie?
- A jakie wakacyjne marzenia miał Kacper?
- Jak myślisz, dlaczego chłopiec nie marzył o dalekich podróżach?
- A ty, gdzie chciałbyś pojechać na wakacje?
- Zabawa „Dokąd dzieci pojadą na wakacje?”Dziecko przygląda się obrazkom i próbuje odgadnąć miejsca wypoczynku.
- Zabawa ruchowo – naśladowcza „Czym podróżujemy?”
Rodzic zaprasza dziecko w podróż
i prosi, aby ruchem pokazało pojazd, którym będą się poruszać.
Wyruszamy
z domu samochodem – dziecko
biega, naśladując rekami kręcenie kierownicą
– zatrzymujemy się, zostawiamy samochód na parkingu.
Wsiadamy
do samolotu. Samolot staruje – dziecko
kuca – unosi się – dziecko
biega z rozłożonymi rękami – i ląduje – znów
przykuca.
Wsiadamy
do pociągu – dziecko porusza
się w różnych kierunkach.
Dojechaliśmy
nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaka – dziecko
naśladuje rekami ruch wiosłowania.
4. Praca z mapą Polski -
„Gdzie można spędzić wakacje?”.
Rodzic przypomina dziecku, że
jest to mapa naszego kraju. Pokazuje miejscowość, w której
mieszka. Przypomina, że kolorem niebieskim zaznaczane są rzeki,
jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny.
Najwyższe góry zaznaczone są na brązowo.
5. „Widokówka z wakacji” -
poznawanie zwyczaju przesyłania sobie pocztówek z miejsc letniego
wypoczynku. Zachęcenie dziecka do wykonania pocztówki - wykonanie
rysunku, pomoc rodzica w wypisaniu pozdrowień z wakacji, utrwalenie
własnego adresu zamieszkania.
ZDALNE
NAUCZANIE – REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ: III8, I9, IV5, IV8,
IV10.
Jestem do Państwa dyspozycji
pod e-mailem: przedszkolezabki@onet.eu
Pozdrawiam
A. Danielak
Komentarze
Prześlij komentarz